FOLLOWERS

Saturday, May 3, 2014

Bab 2 Ku Tahu Ada Kamu



Untuk awak!  awak!  awak!..... Lama juga laa sepikan diri dengan kebusyan study... To my sahabat.. FIKA tq so much dear always support me...

3 tahun berlalu...

"Mummy tak kira,suka atau pun tidak mummy tetap dengan pendirian mummy" tegas Puan Hazrati.

"Please mummy,Nifail bukan budak kecil yang mummy boleh atur hidup Nifail, kenapa Nifail kena kahwin dengan dia, kenapa mummy masih nak ungkit perkara yang lepas" jawab Nifail Hayqal.

 "Serabut kepala aku hari ini,pagi-pagi lagi Daddy dah arah masuk kerja di pejabat, ini mummy pula" omel Nifail Hayqal.

"Salahkah mummy dan daddy nak tengok Nifail bahagia, sampai bila Nifail nak salahkan diri sendiri" lelah Puan Hazrati menasihatkan anak kesayangannya".

Seorang bawa diri sampai tak nak pulang ke Malaysia, puas dirinya dan suami memujuk dan seorang lagi anaknya ini gara-gara kemalangan 3 tahun yang dulu sehingga kini memencilkan diri kerana perasaan bersalah, kata hati Puan Hazrati.

 "Entahlah..."

 "Rasa bersalah Nifail akan Nifail bawa ke mati mummy, Nifail punca adik Nadrah meninggal mummy, Nifail trauma, nak pandang muka Nadrah pun Nifail tak mampu, inikan pula menjadi suami Nadrah, layakkah Nifail untuk perempuan sesempurna Nadrah" kata Nifail.

Maafkan aku Nadrah, kalau lah masa kejadian itu aku tak leka dengan telefon aku pasti Nazurah masih ada, Hanya Allah swt sahaja yang tahu bertapa terseksa dirinya menanggung rasa bersalah sehingga kini.

"Mummy bagi Nifail sedikit masa, biar Nifail jumpa sendiri dengan Nadrah tentang hal ini" kata Nifail

"Terus terang mummy berkenan sangat Nadrah, sopan santun,hormat orang tua dan pandai membawa diri, mummy harap sangat Nifail boleh pertimbangkan permintaan mummy dan daddy" Puan Hazrati mengharap.


Nad!




Nadrah!



"Yang kau laju sangat ini kenapa cuba berhenti sekejap, aku dah semput tahu tak"

"Hmmm.... Mel..mel..Itu Mel nama penuh Teh Amalina, kadang- kadang terfikir juga manalah dapat nama Mel tu, selain itu dia ini merangkap classmate aku, roomate dan sahabat aku dunia dan akhirat, mana nak cari kawan satu kepala?"

"Kau inikan Mel, dari tadi berhenti sahaja kerja dia, stamina kena kuat beb dan jangan putus asa kalau kau nak kurus" kata Nadrah

Baru sahaja...
Tinggalkan aku
Lupakan aku
Kembalilah kau kepada dirinya
Kerna ku tahu
Cinta ini
Hanya pelarian bagimu

Berdering samsung galaxy note 3 Nadrah, tertera private number.

"Assalamualaikum Nadrah"

"Awak? Waalaikumusalam"

*macam sikit kan..... Nanti kita bagi lagi n3, maaf jika ada kekurangan



































1 comment:

  1. Laaa...Nape sikit baru nk feel... ZN cepatlah sambung....

    ReplyDelete