FOLLOWERS

Saturday, August 17, 2013

AKU YANG BERDOSA BAB 4





Audi R8 spyder hitam milik Mawarnis dipandu Randy penuh berhati-hati.Sesekali matanya mengerling ke arah Mawarnis yang gelisah.Peluh di wajah Mawarnis menitik didahi dibiarkan sahaja,dia pasti itu akibat kesan dari air yang dicampurkan tadi.

Hati Randy melonjak gembira dia yakin yang malam ini Mawarnis pasti menjadi miliknya,dia tidak dapat membayangkan bagaimana Mawar sebentar lagi akan dipeluk sampai melepaskan apa yang diingini selama ini.Mawarnis memang senang mesra tapi susah didekati,Mawarnis seperti ‘jinak-jinak merpati’.Peluang yang ada didepan matanya tidak akan dilepaskan begitu sahaja,dia bimbang andai dilepaskan peluang sekali lagi akan kempunan tidak dapat apa yang dihajati selama ini.

“Dear..I rasa you tak payah balik ke rumah papa you lah,I hantar you balik kat kondo you okey?I takut nanti you kena marah dengan papa you kalau nampak you berkeadaan macam ini,”ujur Randy cuba memujuk Mawarnis supaya tidak pulang ke rumah orang tuanya.

Mawarnis yang cuba melelapkan matanya terus menoleh lemah ke arah Randy.”Hmmm…suka you lah,”jawab Mawarnis perlahan.

Randy kembali memandang ke depan dan fokus pada pemanduan.Jawapan dari Mawarnis tadi membuat hatinya kita gembira di tahap tinggi,rasa dihati tidak sabar melihat Mawarnis jatuh ke dalam pelukannya.

Setengah jam diperjalanan,mereka tiba di lot parking kondo.Randy berlagak tenang sambil menyembunyi senyum.Dia menoleh ke arah Mawarnis sebaik sahaja enjin kereta dimatikan.Kelihatan Mawarnis kelihatan resah sambil jemari runcing sahabatnya membuka satu butang baju yang dipakainya.Randy yang melihat terasa bergetar naluri lelakinya bila melihat kelakuan Mawarnis.

“Mawar,jom kita dah sampai…”

I penatlah nak tidur tak nak pergi mana-mana sayang,”ujur Mawarnis sedikit merenggek manja.
Randy yang mendengar mula keluar dari kereta,dia terus melangkah ke arah tempat duduk pemandu dibuka pintu kereta sebelah pemandu sambil menyuruh Mawarnis keluar.Dia melihat Mawarnis keluar sambil menyentuh hidungnya.’Ubat tu dah beri kesan’ desis hati Randy.

“Jom sayang you hantar I sampai dekat atas I takut dengan hantu lagi pulak  dah malam…,”ujar Mawarnis dengan manja dipaut lengan Randy.Randy yang melihat tindakan agresif dari Mawarnis terkial-kial menurut langkah Mawarnis ke lif.

Ketika di dalam lif.

“Sayang you tinggal sendirikan?” tanya Randy lembut.

“Yup…I tinggal sendiri kalau I balik kondo,”Mawarnis menjawab jujur soalan yang ditanya oleh Randy tanpa ada perasaan curiga.

“Oh..kalau macam itu apa kata I teman you hari ini.”rayu Randy.

Mawarnis tergelak kecil.”You nak temankan I ke?I rasa tak payah you balik je lepas hantar I,”jawab Mawarnis selamba.

Tatkala pintu lif terbuka,Mawarnis segera keluar tanpa memaut manja seperti tadi.Randy mengeluh dia hanya membuntuti Mawarnis.Tiba sahaja didepan pintu,dengan pantas Mawarnis memasukan kunci ke tombol dan daun pintu tertebar.Randy yang mula bertindak dulu.Dia mencempung tubuh kecil Mawarnis pintu depan ditutup hanya mengunakan kaki.Mawarnis yang meronta-ronta minta di turunkan tidak dihiraukan.

Randy yang masih mencempung tubuh Mawarnis terus menuju pintu bilik yang terbuka sedikit,diletak kasar tubuh Mawarnis.Dia menuju ke pintu lalu ditutup pintu bilik Mawarnis.

Mawarnis yang berada di atas katil segera bangun dan duduk.Mawarnis tersentak.Dia cuba bangun dari katil dan menuju ke arah pintu tapi sia-sia pingangnya di peluk erat dari belakang.

“A..apa ini Randy?Lepaslah,aku tak suruh kau masuk ke dalam !”kata Mawarnis tegas.

Randy memeluk Mawarnis dari belakang bibirnya mula liar mencium leher Mawarnis.Nafas lelakinya berkocak tidak teratur.

“Randy..lepaslah aku tak su..ka !”ujar Mawarnis yang meronta-ronta minta dilepaskan.

“Shyy…diamlah sayang.Mari jangan buang masa lagi I akan bawak you ke alam yang sangat indah.”Kata Randy sambil membalikkan badan Mawarnis supaya menghadapnya.

Pang!

Tangan Mawarnis spontan menampar wajah Randy.Randy terkelu.Dia meraba pipinya dia tersenyum dan spontan Randy terus menolak Mawarnis ke katil.Randy naik ke katil sambil menindih tubuh Mawarnis,wajahnya ditundukan sedikit merenung Mawarnis.

“Jangan Randy!Jangan!”

Randy tidak peduli dengan rayuan dan tangisan Mawarnis.Dia tersenyum sinis.

Mereka masih bergelut,Mawarnis terasa tenaganya bagai hilang lama-kelamaan mata Mawarnis mula gelap sedikit demi sedikit.”Jangannnn….” kedengaran suara Mawarnis perlahan.

Randy yang melihat Mawarnis telah tertidur tertawa senang sambil tangannya membelai wajah Mawarnis.Tanpa Randy sedari ada seseorang dibelakangnya.



Mawarnis mula terjaga,perlahan-lahan di bangkit dan bersandar di kepala katil,dipegang kepalanya yang berdenyut.Dipicit dahinya.Tiba-tiba dia bagai terbayang-bayang wajah Randy yang cuba menaklukinya.Dipegang selimut yang membaluti tubuhnya.Dia segera menoleh ke sebelah kiri katil,jelas dia melihat susuk tubuh seorang lelaki yang sedang membelakangi.Air matanya mula mengalir laju menuruni lekuk-lekuk pipi.

Teresak-esak Mawarnis disatu sudut sambil lututnya dipeluk kejap.Tubuhnya hanya dibaluti dengan selimut sahaja.Mahkota yang dipertahankan diragut kejam oleh sahabat yang di anggap kekasih.Dia ingat Randy tidak akan mengambil kesempatan seperti ini tapi dia salah Randy sama sahaja dengan lelaki yang ingin sesuatu kalau mendampingi mana-mana gadis.

Randy yang terdengar esakkan mula bangun sambil memegang kepalanya yang berdenyut-denyut.Dipejam matanya kembali untuk menghilangkan denyutan tu tapi terasa kepalanya bagai dipukul oleh objek keras.Di memerhatikan sesekeliling bilik mencari tangisan yang menganggu tidurnya.Saat matanya memandang di satu sudut dia melihat Mawarnis menangis sambil memegang lutut,dia bangun dan duduk.’Apa yang berlaku kenapa aku tak ingat apa yang aku dah buat.Aku seolah-olah kena pukul tadi’ bisik hati Randy.Dia bangun dan melangkah ke arah Mawarnis.Dia harus memujuk Mawarnis,kalau tidak pasti Mawarnis akan mengadu pada papanya,kalau itu terjadi boleh masak dia dikerjakan papa Mawar.Siapa tidak kenal dengan papa Mawarnis? Mendengar nama ayah Mawarnis sahaja sudah cukup menggenterkannya.Ini belum lagi berhadapan face to face.  

“Jangan kau dekat dengan aku! Aku benci kau tahu !” jerit Mawarnis bila menyedari melangkah ke arahnya.

Randy terkaku.Dia berdiri tegak tapi masih melangkah perlahan-lahan.Bila sampai sahaja di depan Mawarnis, Randy melabuhkan duduknya disebelah Mawarnis.Di peluk tubuh Mawarnis tapi ditepis oleh Mawarnis.

“Mawar,I minta maaf soal apa yang I dah buat pada you,I tahu you benci dekat I sekarang tapi I nak you tahu yang akan bertangungjawab dengan apa yang I buat.

“I promise sayang..”Randy memula ayat memujuk supaya Mawarnis terpujuk.Dia sendiri tidak pasti adakah dia berjaya memilik Mawarnis atau tidak dia bingung sekarang,dia berpaling ke arah lain dan mula mengukir senyum.’Dia pasti malam tadi Mawarnis berjaya dimiliki kalau tidak masakan Mawarnis berkeadaan seperti ini.Tubuhnya hanya dibaluti dengan selimut sahaja.’desis hati jahat Randy.

“Sayang I janji akan bertangungjawab,you must trust me dear.”rayu Randy sambil memeluk bahu Mawarnis walaupun ada rontan sedikit.

Mawarnis yang menangis seakan terpujuk dengan kata-kata dari Randy.Dia membalas pelukan Randy dan mengangguk perlahan tanda puas dengan jawapan Randy yang akan bertangungjawab atas apa yang berlaku semalam di kondonya.

You janji….”tagih Mawarnis.

Randy mengucup dahi Mawarnis lama dan merenung sambil kepalanya menganguk tanda dia berjanji dengan apa yang diucapkan sebentar tadi.Dilentokkan kepala Mawarnis ke dada.Sebelah tangannya menepuk-nepuk perlahan bahu Mawarnis menenangkannya.

“Mawarr!!” jerit Khalil pada anaknya yang sudah lama mendiamkan diri.

Mawarnis yang terperanjat dengan jeritan papanya,tersentak.Perlahan-lahan Mawarnis memandang papanya sambil tangannya masih menyentuh pipi yang perit ditampar oleh papanya tadi.

“Sekarang papa nak penjelasan dari Mawar?” Khalil menyoal Mawarnis.

“Okey papa.Memang dalam tu dalam gambar tu Mawar.Tapi…”belum sempat Mawar meneruskan bicaranya.Khalil memotong.

“Siapa yang bertangungjawab!Beritahu papa dengan jantan mana Mawar tidur?”jelas suara Khalil marah bila mendengar pengakuan jujur anaknya untuk kali kedua dia bertanya.hati tuanya kecewa dengan apa yang berlaku pada Mawarnis jelas anaknya kini tersimpang jauh dari didikan agama.

Tapi papa Randy dah berjanji yang dia akan bertangu….”baru separuh Mawarnis memberitahu pipinya sekali lagi ditampar oleh papanya.

Papa tak sangka kondo yang papa hadiahkan pada Mawar,rupanya Mawar buat maksiat dekat sana?Dah berapa ramai jantan yang dah kamu bawak ke kondo tu?”soal Khalil tegas.Api kemarahan mula memuncak.

“Tidak papa!” sangkal Mawarnis.

“Macam mana Mawar yakin yang Mawar tak bawak jantan masuk kondo tu?” 

“Mawar dah dewasa Mawar tak akan buat sesuatu yang boleh merosakn nama baik keluarga kita.Mawar akui memang Randy masuk ke kondo,tapi malam itu Mawar betul-betul dalam separuh sedar dengan apa yang Mawar ucapkan papa,Mawar harap kali ini papa tolong percaya dengan apa yang Mawar kata.Mawar rasa malam itu macam ada orang yang perangkap Mawar papa.



Tapi Mawar betul-betul tak sedar masa itu apa yang Mawar ingat Mawar sedaya upaya cuba mempertahan diri Mawar tapi akhirnya Mawar gagal papa.”sendu Mawar mula kedengaran.

“Baik kali ini papa cuba terima cakap Mawar untuk sementara waktu sebelum papa siasat siapa yang hantar gambar-gambar ini semua,”akur Khalil.Dia akan menyiasat siapa yang berani bebuat begitu akan dibuat perhitungan dengan orang yang sudah merosakkan anaknya.

Mawar naik dulu papa.”

“Nanti dulu!”Mawarnis tidak jadi melangkah.Dia menoleh ke arah papanya semula dan dahinya berkerut.Hatinya mula bertanya-tanya apa yang hendak disampaikan oleh papanya.

“Mulai hari ini,papa mahu Mawar serahkan kunci kereta dan semua kad kredit Mawar kepada papa!”

“Tapi kenapa?”Bagaimana dia nak meneruskan hidup kalau segala keistemewaan itu dibekukan oleh papa.?

“Ini perintah Mawar!Dan mulai esok Mawar tidak dibenarkan keluar malam.Pagi esok pulak papa nak Mawar mula bekerja di pasaraya.mawar anggap ini sebagai hukuman untuk apa yang Mawar dah buat pada keluarga kita,Faham?”sergah Khalil pada anaknya.Sekarang peluang untuk memaksa Mawarnis menguruskan pasaraya mereka.Sudah sampai masanya Mawar fokus pada pasaraya warisan keluarga mereka.

“Hati Mawar mendongkol geram,dia ingin menentang keputusan papanya.Tapi memandangkan dia sudah membuat onar dia terpaksa mengangguk tanda setuju.Mawarnis menyelongkar beg tangannnya,satu persatu kad kredit yang dimilikinya dihulurkan kepada papa.

“Hulurkan beg tu pada papa!” Mawar tergamam.Mana mungkin dia menyerahkan begnya pada papa,kalau diserahkan pasti meletup semula kemarahan papa yang sudah mula reda bila melihat ada barang rahsia di dalam beg tersebut.

“Uuu..ntuk apa papa nak beg Mawar..?” suara Mawar gugup.

“Mawar nak serah sendiri atau papa yang rampas beg tu?”ugut Khalil penuh tegas.Mawar mengeluh perlahan dia tahu dia tidak boleh mengelak lagi.Dengan perlahan dia menghulurkan beg tangannya.

Khalil menyelongkar beg tangan anaknya dengan kasar,dikeluarkan satu persatu-satu barang yang terdapat di dalam beg tersebut.Tak salah naluri seorang ayah tentang anaknya,jangkaannya tepat bila matanya tertumpu pada sepapan pil khayal yang berada di dalam beg tersebut.

“Ini apa Mawar?”Soal Khalil serta-merta.Mawar kaku untuk bersuara.Wajah Mawar pucat bila di sergah oleh papanya.

“Sejak bila Mawar ambik benda haram ini?Cakap!”sekali lagi Mawar tersentak.

“Baa..baru lagi papa.”

“Patutlah kamu tak pernah lekat kat rumah bila malam je kamu mesti keluar.Rupanya Mawar ambik benda haram ni!”

Mawarnis hanya mendiamkan diri sambil menunduk ke bawah.Di dalam hatinya betapa dia takut ketika ini melihat papanya.

“Papa nak ingatkan Mawar!Ini kali terakhir papa jumpa benda haram ini.Mulai malam ini Mawar tidak boleh keluar dari rumah pada wakrtu malam lagi,kalau Mawar nak keluar ke mana-mana mesti mendapat keizinan dari papa dulu.Kalau papa tahu Mawar langgar perintah papa siap Mawar,papa kerjakan.

“Ba..baik ..papa.Mawar janji tak buat lagi,”akur Mawarnis sambil meningggalkan ruang tamu.Khalil yang melihat anaknya berlalu meraup wajah penuh kesal.Dia tidak pasti apa akan berlaku lagi selepas ini dengan keluarganya.




BERSAMBUNG.. ;) SEMOGA CERIA BAK PELANGI

                                                                                  (Fika Najwa)

10 comments:

  1. Menarik-ria natsumi

    ReplyDelete
    Replies
    1. ASSALAMUALAIKUM CIKGU BUNGA...
      TERIM KASIH SUDI LAYAN CITE YG TAK BERAPA DARI FN ;)

      Delete
  2. confirm beli kalau dibukukan nie .. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ASSALAMUALAIKUM CIK ZIE...
      TERIMA KASIH SUDI BACA..UITT DI BUKUKAN??RASA LAMA LAGI KOT CIK ZIE HIHI INSYA-ALLAH KALO ADA REZEKI... ;) (FN)

      Delete
  3. besttt sgtt... siapalah dalangnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum My baby World ..
      Terima kasih sudi singgah dan baca...Insya-Allah nanti FN sambung balik... ;) (FN)

      Delete
  4. Garapan agak berterabur.. plot pon kelam kabut skit..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Tetamu Malam ...
      Terima kasih sudi tegur FN ..insya-Allah akan FN cuba..cuba..dan cuba buat garapan yg lebih tersusun ..plot lebih teratur... harap sudi tegur lagi di masa akan datang, FN baru sahaja berjinak-jinak dalam bidang ini... ;) (FN)

      Delete
  5. Replies
    1. Assalamualaikum secret aimie...

      Terima kasih.. Insya-Allah ceq cuba..dan cuba lagi buat pembaca ceq.. terima kasih atas sokongan kamu... semoga ceria bak pelangi
      (fika najwa)

      Delete