FOLLOWERS

Sunday, May 12, 2013

JanjiKu UntukMu Bab 1




Bab 1


Kring..kring…kring..
Helo, Selamat pagi Titanium Design Sdn Bhd, boleh saya bantu?? Kata Munirah merangkap PA yang lama berkhidmat di syarikat ini.
Siapa Shafa? Saya nak bercakap dengan dia marah kata si pemanggil
Erkkk, sebentar ya encik… err nama encik?
Tak perlu tahu nama aku, sambungkan cepat, lembab betul servis.
Hello, ada juga aku letak gagang telefon, dah la cakap kasar tidak sopan langsung… huhh nama cakap dalam hati saja.
Sebentarnya encik, saya sambungkan.

Hello, Cik Shafawati  ini ada panggilan untuk cik. 
Siapa irah?
Saya dah tanya dah tapi dia tak beritahu nama, nak saya sambungkan tak?
Sambungkan je laa...

Hello, Shafa bercakap siapa ini?
Whooaaa dear, did you remember me? Semalam you tinggal I macam tu ja kat kelab. Hey Perempuan, Kau dengar baik-baik, Apa yang aku nak aku pasti akan dapat. Engkau jangan cuba nak lari dari aku, Mana barang aku?
Tinggal? Semalam?Duit? Kelab? Adeiii rasa nak ketuk sahaja kepala, pening aku
Eh, you dah salah orang ni..I kenal you pun tidak, ini kan nak ambil barang you pula? Kata Shafa lagi.


Eh sekejap takkan wani pulak. Haishhh adik aku seorang ni memang melampau sungguh la, tak sudah-sudah buat hal, lepas satu, satu.bisik hati shafa.
Hello!! Hello!! You ni pekak ke apa?? I cakap dengan tunggul ke? Kata dia lagi
Sorry, wrong number. Pampp!!  dihepasnya gagang telefon itu, puas hati Shafa
Kurang ajar punya perempuan, well KL ni tak ada la besar sangat sayang kata Danial Sheqall.


All along it was a fever
A cold sweat hot-headed believer
I threw my hands in the air I said show me something
He said, if you dare come a little closer

Round and around and around and around we go
Ohhh now tell me now tell me now tell me now you know

Not really sure how to feel about it
Something in the way you move
Makes me feel like I can't live without you
It takes me all the way
I want you to stay

It's not much of a life you're living
It's not just something you take, it's given
Round and around and around and around we go
Ohhh now tell me now tell me now tell me now you know

Not really sure how to feel about it
Something in the way you move
Makes me feel like I can't live without you
It takes me all the way
I want you to stay

Ohhh the reason I hold on
Ohhh cause I need this hole gone
Funny you're the broken one but i'm the only one who needed saving
Cause when you never see the lights it's hard to know which one of us is caving

Not really sure how to feel about it
Something in the way you move
Makes me feel like I can't live without you
It takes me all the way
I want you to stay, stay
I want you to stay, ohhh

Lagu Stay dari Rihanna rancak di radio ERA FM, Membuat masing-masing menyanyi dengan riang.
Wani, macam mana engkau megayat mamat tu semalam erk? Tanya Shera
Semalam? sambil senyum lebar. Wei ini aku laa Nur Shafawani Lidya Tan Sri Badrishah tengok siapa la beb.
Ceh, berlagak kau erk, ermmm dia buat ya mamat tu cari kau macam mana? Tanya Salina
Tak mungkin beb, masa kami menari mamat tu macam khayal ja kata Wani.
Okay guys, sekarang kita enjoy dulu apa-apa pun aku tabik hormat dengan kau la Wani sebab buat mamat itu tersungkur dengan kau.
Beep..beep.. tanda wechat masuk
Lalu wani menekan warna hijau pada screen leper pada Samsung III ya.

Kak Ngah :
Salam adik!
Hari ini balik rumah awal, no excuse!

Lalu wani menekan button “Hold to Talk”

Wani :
Wasalam,
What?
Alaaa Angah, orang ada program malam ni

Beep..beep..wechat masuk lagi dan lagi

Kak Ngah:
Jangan nak mengada
Balik awal sebelum maghrib
Sampai rumah
Faham !

 “Hold to Talk”
Wani:
Erkkk….
Ye lah kakakku sayang
Bye

Irah, hari ini saya balik awal ya, jika ada perkara penting telefon saja saya ok? pesan Shafa pada PA nya
Ok cik, eh sekejap ini ada bunga untuk cik, wah cik mesti teman lelaki cik romantik  seloroh Munirah.
Teman lelaki? Macam-macam laa awak ini irah, saya belum ada lagi yang istimewa lagi laa.


                            You are the best thing that ever happened to me
                                                                        A . N

Irah, lain kali kalau dapat bunga lagi daripada A.N ini awak buang terus dalam tong sampah ya, arah Shafa pada Munirah sambil dia berlalu pergi meninggalkan Munirah terpinga-pinga


Hoi, perempuan! Engkau ni memang degil kan?
Siapa kau? Kau nak apa dari aku? Tolong jangan apa-apakan aku rayu Shafawati.
Aku nak apa yang ada pada kau, ermm boleh tahan juga kau ini erk



***Maaf jika ada yang tidak sempurna dalam JU nie , sebarang komen amat NZ hargai :) checkadout guys...

2 comments:

  1. Assalamualaikum nak komen sikit.

    dialog and monolog 2kalau blh jrakkan.tuk. Mdhkan pmbce tuk bce.then ltkkan
    Tanda (") pada dialog.

    And (') pada monolog.then jarakkan dialog 2.

    Biar ada perenggan.mdh nk bce...

    Cte dh ok

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Nurul Nuqman...
    terima kasih atas komen anda..insya-ALLAH akan diperbaiki lagi...note apa yang kamu taip...
    psstt..nanti FN bagi tahu dekat penulis cite nie erkk iaitu ZN (Zayani Naurah) semoga ceria bak pelangi

    ReplyDelete